Van 21 december tot en met 5 januari zijn wij gesloten. Bestellen en e-mailen mogelijk.

Veelgestelde vragen

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Afhankelijk van het product dat u besteld, vindt u in de winkelmand en tijdens het afrekenen welke verzending voor uw bestelling geschikt is. Kleine producten versturen we met briefpost. Grotere producten verzenden we met een pakketdienst en levende producten zoals bomen bezorgen we met onze eigen bezorgservice.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Indien uw bestelling nog niet is geleverd, kunt u direct uw bestelling door onze klantenservice laten annuleren. Uiteraard wordt dan uw betaling zo spoedig mogelijk door ons teruggestort. Indien u de producten al reeds heeft ontvangen, kunt u deze binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling aan ons retourneren.

Levende producten
Levende producten zoals bomen, hagen en planten kunnen niet geretourneerd worden. Indien uw bestelling van een levend product nog niet is geleverd, dan kunt u de bestelling nog wel door onze klantenservice laten annuleren mits uiterlijk 48 uur voor geplande levering.

Wat is aanplantservice?

Met deze optie kunt u ervoor kiezen om uw bomen of planten door onze specialist te laten planten. Uiteraard op een locatie naar keuze. U kiest zelf of u de boom in uw tuin of juist bij de vijver wilt planten. Met onze kennis zullen we u adviseren over de beste positie voor uw boom of plant.

Kan ik producten ook retourneren?

Producten zoals tuinartikelen, bestrijdingsmiddelen en accessoires kunt u binnen de gestelde termijn van 14 dagen na ontvangst retourneren. Levende producten zoals bomen, planten en hagen kunt u niet retourneren.

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten worden berekend op basis van de geselecteerde artikelen in uw winkelmand.

Briefpost – €3,95
Kleine producten zoals zaden worden verstuurd via briefpost. In dat geval betaald u slechts € 3,95 verzendkosten per bestelling.

Pakketdienst – €9,95
Omdat grotere producten zoals potgrond en accessoires niet door de brievenbus passen, versturen we deze via een pakketdienst. De verzendkosten bedragen in dat geval €9,95 per bestelling.

Eigen bezorgservice – € 39,00
Omdat we onze levende producten zoals bomen en hagen extra aandacht geven, bezorgen we deze vanaf een orderbedrag van € 75,- met onze eigen bezorgdienst. De verzendkosten hiervan bedragen € 39,00, ongeacht de grootte en hoeveelheid van uw bestelling.

Hoe kan ik betalen?

Om uw bestelling te voltooien accepteren we diverse betaalmethodes. U kunt bij onlineplantenshop.nl enkel vooraf betalen.

iDeal
De meest betrouwbare en snelle betaling wordt gedaan met iDeal. Het voordeel is dat wij uw bestelling sneller kunnen verwerken en uw betaling direct bij ons binnen is.

Creditcart
Kiest u voor een creditcardbetaling? Dat is ook één van de mogelijkheden. Betaal veilig via Visa, MasterCard of American Express.

Betalen bij afhalen
Komt u de bestelling zelf afhalen? In dat geval kunt u de bestelling ook betalen bij afhalen. U kunt dan contant of per pin bij ons afrekenen.

Is jullie website wel veilig?

We doen er alles aan om uw gegevens zo veilig mogelijk te verwerken. Daarom gebruiken we op onze website een beveiligde en versleutelde verbinding.

Wat gebeurd er zodra ik heb besteld?

Zodra u een bestelling heeft geplaatst en betaald ontvangt u van ons een e-mail met een bestellingsbevestiging. Vanaf dat moment zullen wij uw bestelling gaan verwerken.

Krijg ik ook een factuur van mijn bestelling?

Zodra uw bestelling door ons is verwerkt en verstuurd ontvangt u automatisch een factuur in PDF formaat. Deze kunt u dan zelf afdrukken. Erg handig voor in de administratie.